chat 12 mei

Hier kun je alles volgen en terug vinden, van de workshop, die Sylvia online geeft
Plaats reactie
thea01

chat 12 mei

Bericht door thea01 »

Gast>Krin staat er nog van de vorig keer, ws popje!
<Sylvia>dank je wel Nicole dacht hoe kan dit nu:):)
<thea>over de luivel moet er nu alleen aan de voorkant dat latje of ook aan de zijkanten
<Sylvia>Thea ook aan de zijkanten, het staat op de foto dat het verstek gezaagd moet worden als je de bocht om gaat
<thea>ik ben misschien dom maar het lukt mij niet om te zien hoe iets in verstek moet kan ik het ook gewoon recht doenheb een vraag, op de foto van het complete huis is een dakkapel te zien, die zit er toch niet bij?
<Sylvia>kunnen jullie ook allemaal de foto's op het forum zien die ik geplaatst heb vandaag?
<Sylvia>Thea het mag ook recht hoor waren het kruisjes
<thea>dan doe ik dat anders gaat het helemaal niet en gooi ik hem het raam uit
<Gast>ga ik onder het raam staan Thea!
<Sylvia>Nicole die zit er niet bij de dakkapel, daar zit een moeilijkheids graad in voor beginners mocht je het toch willen is geen probleem zetten we hem op tekening voor je
<Sylvia>Thea wat ben je opstandig
<thea>nee ik ben niet opstandig maar ik ken mijzelf
<Sylvia>Gewoon rustig blijven Thea, wat is het probleem?
<Gast>ik wil dolgraag een dakkappelleke!
<thea>nu niets meer maar er heeft een kennis jaren geprobeert het aan mijn verstand te brengen hoe iets in verstek moet en het lukt gewoon niet
<Gast>en een schoorsteen :-)t moeilijk, heb je een verstekbakje in huis?
<Gast>dat is lief!
<thea>ja dat heb ik gevonden maar mij zaagje ben ik kwijt
<Sylvia>Nicole word niet eerder dan volgende week maar dat mag zeker wel?
- Gast966 betreden
<Sylvia>Thea heb je wel zo'n kniptang van laminaat?
<Gast>mag ook over twee weken hoor Sylvia, ik ben toch wat drukjes met verhuizen
<Sylvia>Is goed Nicole komt helemaal in orde
<Gast966>goedenavond. ik ben elly(utrecht)
<Sylvia>hoi Elly
<thea>nee maar ik ga van de week toch naar mini wonders en daar zullen zij wel iets hebben en kan ik het dan nog doen
Elly er zitten 3 verf latjes bij langer en 1 korte die komen naast de ramen en deur de vensterbank is schuin afgezaagd
en jullie dat er 3 lange verflatjes zijn en 1 korte???
<Gast280>die 5 latjes dus verven inde kleur die ik wens??
<Gast>je stuct dus tot aan de luifel?
<Sylvia>Ja Elly in de kleur die je wilt
<Sylvia>Ik ga jullie zo uitleggen voor het stucen want daar zijn jullie aan toe
<Gast280>oke. maar nu die sierlijsten boven op. naast de krul?? wat voor maten hebben die??
<Sylvia>Elly dat zijn de houten latjes die ruw zijn die komen op de voorgevel boven
ik houd me aanbevolen thea (nicole)
?? 5 cm
<Gast280>ja
<Gast280>hoe groot moet dat middelste worden?? neem ik wel een stukje karton
<Sylvia>die middeltse is die ik bedoel 3 cm
<Sun>Ik ben er wel hoor, doe alleen vanalles behalve typen.. hihihihih
<Gast280>kan ik toch wel vervangen voor karton??
<Sylvia>Elly daar zit ook een sierlijstje voor bij die moet dan net zo groot worden en anders stuur ik je een nieuw houtje op hoor geen moeite
<Gast280>ik heb alleen een grote sierluijst van 55 cmElly het blokej van 3.2 x 2.4 komt helemaal boven op de punt van de gevel daar komt je grote bol kraal later opie van 8 cm komt daaronder, snap je het??
e Marijke het stucen, teken eerst je luifelbak af en je ruwe latten op maat maken die op je voor gevel komen.
<Sylvia>Elly onder de latten komt geen stucwerk dat ben ik net aan het uitkleggen. dus komt helemaal goed
<Chris>Leuk Sherpa, je golfplaten. Waar heb je die van gemaakt?
<Gast280>die sierlatjes moesten eindigen met 45 graden??,
e luifel bak komt zover naar beneden dat je het kozijn nog blijft zien, dan teken je een lijn op je voor gevel.Dan maak je de ruwe latten op maat, zodat ze tegen de luifelbak aankomen, die latten kun je vastplakken op je gevel.plaats nu je krullen op de gevel en breng ze in de goede positie. Plak ze dan ook vast. Dat doe je ook met alle sierlijstje zoals beschreven staat in je werkboekje. Daarna leg de de houtjes
<Sylvia> op je benedengevel. en teken al deze latjes af op de gevel dan zul je zien dat je alleen onder de vensterbank moet stucen.Neem ook de randen van de voorgel mee met het stucen, je gaat met het stucen tot de bovenkant luifel de rest word in de kleur van je houtwerk geschilderd
Als je het pandje op de zijkant neer legt, kun je meteen één zijgevel mee stucen
dan kun je de voorgevel omkeren en de punt van de gevel ook gaan stucen, je hebt hem al afgetekend voor de balken, leg daar een kartonnetje of latje langs, zodat je stucwerk niet over je verf heen komt en laat deze kant ook weer drogen.Dan kun je gelijk de ander zijgevel meenemen met het stucwerk,dan ben je rond met het stucen. de achterkant heb ik zelf geschilderd

Gebruikersavatar
Anajah
Dit lid is niet meer te redden...
Dit lid is niet meer te redden...
Berichten: 6882
Lid geworden op: do mar 23, 2006 1:55 pm
Locatie: Noordwijkerhout
Contacteer:

Re: chat 12 mei

Bericht door Anajah »

Bedankt Thea, ik heb het uitgeprint :lol: :lol: :lol:
Anja

Mijn startpagina: http://anajah.favorietje.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn website: http://anajahs-poppenhuizen-en-miniaturen.jouwweb.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie