Dakpannen

Hier kun je alles volgen en terug vinden, van de workshop, die Sylvia online geeft
jeanne

Bericht door jeanne »

Oke, bedankt, want ik heb een groot pak open, en daar is nog niet zoveel uit, dus gebruik ik die eerst.

jmberen

Bericht door jmberen »

Groot gelijk, als die toch al open is.

Janne Marie

Little Sun

Bericht door Little Sun »

De oven ging prima. Kwartiertje op 175 graden en de steentjes zijn droog ;)

jeanne

Bericht door jeanne »

Zo, straks snel de mal maken, en dan weet ik wat ik te doen heb.



Gewoon met hout en al, erin leggen??????

thea01

Bericht door thea01 »

jullie hebben het over das klei maar ik heb nog heel pak andere klei liggen zelfdrogend kan dat ook of moet het echt das zijn

Little Sun

Bericht door Little Sun »

jeanne schreef:Zo, straks snel de mal maken, en dan weet ik wat ik te doen heb.



Gewoon met hout en al, erin leggen??????


Jah, maar met jouw oven, zou ik voorzichtig zijn... :oops:

jeanne

Bericht door jeanne »

Little Sun schreef:
jeanne schreef:Zo, straks snel de mal maken, en dan weet ik wat ik te doen heb.



Gewoon met hout en al, erin leggen??????


Jah, maar met jouw oven, zou ik voorzichtig zijn... :oops:


Stop ze niet in de oven, heb ook nog een combi magnetron, zit dus ook een oven in. :D

Little Sun

Bericht door Little Sun »

Hier bakt de derde lading ;)

jmberen

Bericht door jmberen »

Hoeveel pannen heb je al gemaakt Sun?

Janne Marie

Little Sun

Bericht door Little Sun »

178 nu ;)

Ben wel bang, dat het krap gaat worden met de klei... Zal dadelijk eens meten ;)

Little Sun

Bericht door Little Sun »

476 dakpannen nodig. Vierde lading ligt in de oven, dus ik heb dadelijk 238 pannen, de helft. Heb wel wat meer DAS nodig, dus maandag of zo maar even bij halen ;)

barca

Bericht door barca »

Little Sun schreef:476 dakpannen nodig. Vierde lading ligt in de oven, dus ik heb dadelijk 238 pannen, de helft. Heb wel wat meer DAS nodig, dus maandag of zo maar even bij halen ;)

odat heb ik er nog heel wat te doen :lol: :lol: :lol:

Little Sun

Bericht door Little Sun »

Wel even zelf uitrekenen Gonda, ik weet niet of de mijne net zo groot zijn als de jouwe ;)

barca

Bericht door barca »

zijn dat niet allemaal dezelfde daken en hoe meet je dat :?: :?: ik heb er nu 180

Little Sun

Bericht door Little Sun »

Sylvia had het al ergens neer gezet.. Neem 1 kant van het dak, Leg daar netjes onderaan 1 rij dakpannen (ietsje overlappend dus), en dan links naar boven ook een hele rij. Dan tellen, hoeveel horizontaal, hoeveel vertikaal... En die getallen vermenigvuldigen. Dan keer 2, want je hebt twee kanten aan je dak.. En dan weet je ongeveer hoeveel pannen je nodig hebt ;)

Plaats reactie